FORMAREA DE BAZĂ
Programul de formare de bază este structurat și dezvoltat pe teoria și filozofia lui J. L. Moreno și se desfășoară pe parcursul a patru ani.
Anul I - Obiective
Formarea şi dezvoltarea capacităţii de a utiliza tehnicile psihodramatice (dublul, oglinda, inversiunea de rol, solilocviul etc.)
Formarea capacităţii de a funcţiona eficient ca eu auxiliar.
Formarea capacităţii de a oferi o împărtăşire adecvată la activitatea cu protagonist.
Dezvoltarea capacităţii de integrare şi relaţionare în grupul didactic.
Învăţarea modului de elaborare a unui protocol şi a răspunsurilor la protocoale.
Formarea capacităţii de a oferi feed-back-uri adecvate la supervizarea activităţii colegilor.
Însuşirea noţiunilor teoretice predate în anul I (elemente de istoria psihodramei, spontaneitate, creativitate, tele, sociometrie).
Dezvoltarea capacităţii de a discuta şi problematiza pe baza conceptelor şi a metodologiei psihodramatice.
Formarea abilităţii de a conduce o activitate de încălzire cu grupul de 20 de minute.
Formarea deprinderilor de respectare a cadrului de formare (timp, reguli, confidenţialitate)
Anul I - Competențe
Capacitatea de a juca pe scenă adecvat şi în folosul protagonistului ca Eu auxiliar sau Alter ego.
Capacitatea de a oferi dubluri productive
Capacitatea de a oferi oglinzi clare şi adecvate
Capacitatea de a intra bine în inversiune de rol
Capacitatea de a oferi o împărtăşire cu sens la activitatea cu protagonist
Disponibilitatea de lucru cu conţinuturi personale autentice ca protagonist sau în grup
Capacitatea de integrare în grup
Capacitatea de relaţionare în grup
Respectarea adevărului subiectiv al colegilor de grup
Capacitatea de a utiliza corect conceptele psihodramatice
Capacitatea de a răspunde pertinent la protocoalele primite
Capacitatea de a oferi feed-backuri concrete la activităţile de supervizare (despre cum s-au simţit în sesiunile respective şi cum l-au perceput pe colegul de an mai mare în rolul de director)
Capacitatea de a conduce o activitate de încălzire cu grupul de 20 de minute.
Respectarea criteriilor de timp (punctualitate, încadrarea în timp, trimiterea la timp a protocoalelor şi a răspunsurilor)
Respectarea confidenţialităţii
Anul II - Obiective
Dezvoltarea capacităţii de a utiliza ca participant la grup tehnicile psihodramatice (dublul, oglinda, inversiunea de rol, solilocviul etc.).
Dezvoltarea capacităţii de a funcţiona eficient ca eu auxiliar.
Dezvoltarea capacităţii de a oferi o împărtăşire adecvată la activitatea cu protagonist.
Dezvoltarea capacităţii de relaţionare şi de adaptare la schimbările survenite în grupul didactic.
Formarea abilităţilor de elaborare şi prezentare a unui protocol şi a răspunsurilor la protocoale.
Dezvoltarea capacităţii de a oferi feed-back-uri adecvate la supervizarea activităţii colegilor.
Însuşirea noţiunilor teoretice predate în anul II (instrumentele psihodramei, modele în conducerea grupului, elemente de psihologia dezvoltării, teoria rolului).
Dezvoltarea capacităţii de a discuta şi problematiza pe baza conceptelor şi a metodologiei psihodramatice.
Formarea şi dezvoltarea abilităţii de a conduce activităţi cu grupul.
Dezvoltarea deprinderilor de respectare a cadrului de formare (timp, reguli, confidenţialitate).
Anul II - Competențe
Capacitatea de a juca pe scenă adecvat şi în folosul protagonistului ca Eu auxiliar sau Alter ego.
Capacitatea de a oferi dubluri productive
Capacitatea de a oferi oglinzi clare şi adecvate
Capacitatea de a intra bine în inversiune de rol
Capacitatea de a oferi o împărtăşire cu sens la activitatea cu protagonist
Disponibilitatea de lucru cu conţinuturi personale autentice ca protagonist sau în grup
Capacitatea de integrare în grup
Capacitatea de relaţionare în grup
Respectarea adevărului subiectiv al colegilor de grup
Capacitatea de a utiliza corect conceptele psihodramatice
Capacitatea de a elabora protocoale pe baza activităţilor conduse ca director
Capacitatea de a răspunde pertinent la protocoalele primite
Capacitatea de a oferi feed-backuri personale (subiective) la activităţile de supervizare (despre cum s-au simţit în sesiunile respective)
Capacitatea de a oferi feed-backuri profesionale (obiective) la activităţile de supervizare (referitoare la metodologia psihodramatică)
Capacitatea de a conduce o activitate de încălzire cu grupul de 20 de minute.
Capacitatea de a conduce o activitate cu grupul de 2 ore.
Recunoaşterea şi utilizarea contingenţelor / urgenţelor în activitatea cu grupul
Capacitatea de a recunoaşte şi de a se adapta la nevoile grupului pe care îl conduce
Capacitatea de a propune activităţi originale, creativitate
Capacitatea de a propune activităţi coerente şi consistente
Capacitatea de a lucra pe realitatea grupului (dinamică, relaţii)
Capacitatea de a lucra în semirealitate
Capacitatea de a elabora consemne clare, explicite
Respectarea criteriilor de timp (punctualitate, încadrarea în timp, trimiterea la timp a protocoalelor şi a răspunsurilor)
Respectarea confidenţialităţii
Anul III - Obiective
Dezvoltarea capacităţii de a utiliza tehnicile psihodramatice (dublul, oglinda, inversiunea de rol, solilocviul etc.)
Dezvoltarea capacităţii de a funcţiona eficient ca eu auxiliar.
Dezvoltarea capacităţii de a oferi o împărtăşire adecvată la activitatea cu protagonist.
Dezvoltarea capacităţii de relaţionare şi de adaptare la schimbările survenite în grupul didactic.
Formarea abilităţilor de elaborare şi prezentare a unui protocol şi a răspunsurilor la protocoale.
Dezvoltarea capacităţii de a oferi feed-back-uri adecvate la supervizarea activităţii colegilor.
Însuşirea noţiunilor teoretice predate în anul III (mecanismele schimbării, strategie regizorală, psihopatologie şi diagnoză).
Dezvoltarea capacităţii de a discuta şi problematiza pe baza conceptelor şi a metodologiei psihodramatice.
Formarea şi dezvoltarea abilităţii de a conduce protagonistul.
Dezvoltarea deprinderilor de respectare a cadrului de formare (timp, reguli, confidenţialitate).
Anul III - Competențe
Capacitatea de a juca pe scenă adecvat şi în folosul protagonistului ca Eu auxiliar sau Alter ego
Capacitatea de a oferi dubluri productive
Capacitatea de a oferi oglinzi clare şi adecvate
Capacitatea de a intra bine în inversiune de rol
Capacitatea de a oferi o împărtăşire cu sens la activitatea cu protagonist
Disponibilitatea de lucru cu conţinuturi personale autentice ca protagonist sau în grup
Capacitatea de integrare în grup
Capacitatea de relaţionare în grup
Respectarea adevărului subiectiv al colegilor de grup
Capacitatea de a utiliza corect conceptele psihodramatice
Capacitatea de a elabora protocoale pe baza activităţilor conduse ca director
Capacitatea de a răspunde pertinent la protocoalele primite
Capacitatea de a oferi feed-backuri personale (subiective) la activităţile de supervizare (despre cum s-au simţit în sesiunile respective)
Capacitatea de a oferi feed-backuri profesionale (obiective) la activităţile de supervizare (referitoare la metodologia psihodramatică)
Capacitatea de a stabili alianţa terapeutică şi contractul terapeutic cu protagonistul.
Abilitatea de a realiza trecerea în noul timp şi de a realiza interviul existenţial
Abilitatea de construire a scenei şi de a realiza interviul in situ
Abilitatea de populare a scenei şi de a realiza interviul personajelor / dublul personajelor
Abilitatea de a conduce desfăşurarea şi modificarea scenei
Abilitatea de a realiza integrarea
Abilitatea de a utiliza grupul (euri auxiliare, auditoriu) în lucrul cu protagonistul
Capacitatea de a elabora consemne clare, explicite, non-manipulative
Capacitatea de a rămâne în rolul de director indiferent de conţinuturile aduse de protagonist
Respectarea criteriilor de timp (punctualitate, încadrarea în timp, trimiterea la timp a protocoalelor şi a răspunsurilor)
Respectarea confidenţialităţii
Anul IV - Obiective
Dezvoltarea capacităţii de a utiliza tehnicile psihodramatice (dublul, oglinda, inversiunea de rol, solilocviul etc.)
Dezvoltarea capacităţii de a funcţiona eficient ca eu auxiliar.
Dezvoltarea capacităţii de a oferi o împărtăşire adecvată la activitatea cu protagonist.
Dezvoltarea capacităţii de relaţionare şi de adaptare la schimbările survenite în grupul didactic.
Formarea abilităţilor de elaborare şi prezentare a unui protocol şi a răspunsurilor la protocoale.
Dezvoltarea capacităţii de a oferi feed-back-uri adecvate la supervizarea activităţii colegilor.
Însuşirea noţiunilor teoretice predate în anul IV (metodologia formării în psihodramă, strategie regizorală, psihodrama individuală, cercetare).
Dezvoltarea capacităţii de a discuta şi problematiza pe baza conceptelor şi a metodologiei psihodramatice.
Formarea şi dezvoltarea abilităţii de a conduce sesiuni terapeutice de psihodramă.
Dezvoltarea deprinderilor de respectare a cadrului de formare (timp, reguli, confidenţialitate).
Anul IV - Competențe
Capacitatea de a juca pe scenă adecvat şi în folosul protagonistului ca Eu auxiliar sau Alter ego
Capacitatea de a oferi dubluri productive
Capacitatea de a oferi oglinzi clare şi adecvate
Capacitatea de a intra bine în inversiune de rol
Capacitatea de a oferi o împărtăşire cu sens la activitatea cu protagonist
Disponibilitatea de lucru cu conţinuturi personale autentice ca protagonist sau în grup
Capacitatea de integrare în grup
Capacitatea de relaţionare în grup
Respectarea adevărului subiectiv al colegilor de grup
Capacitatea de a utiliza corect conceptele psihodramatice
Capacitatea de a elabora protocoale pe baza activităţilor conduse ca director
Capacitatea de a răspunde pertinent la protocoalele primite
Capacitatea de a oferi feed-backuri personale (subiective) la activităţile de supervizare (despre cum s-au simţit în sesiunile respective)
Capacitatea de a oferi feed-backuri profesionale (obiective) la activităţile de supervizare (referitoare la metodologia psihodramatică)
Capacitatea de a decide corect dacă într-o sesiune terapeutică va lucra cu grupul sau cu protagonist
Recunoaşterea şi utilizarea contingenţelor / urgenţelor în activitatea cu grupul
Capacitatea de a recunoaşte şi de a se adapta la nevoile grupului pe care îl conduce
Capacitatea de a propune activităţi originale, creativitate
Capacitatea de a propune activităţi coerente şi consistente
Capacitatea de a lucra pe realitatea grupului (dinamică, relaţii)
Capacitatea de a lucra în semirealitate
Capacitatea de a stabili alianţa terapeutică şi contractul terapeutic cu protagonistul.
Abilitatea de a realiza trecerea în noul timp şi de a realiza interviul existenţial
Abilitatea de construire a scenei şi de a realiza interviul in situ
Abilitatea de populare a scenei şi de a realiza interviul personajelor / dublul personajelor
Abilitatea de a conduce desfăşurarea şi modificarea scenei
Abilitatea de a realiza integrarea
Abilitatea de a utiliza grupul (euri auxiliare, auditoriu) în lucrul cu protagonistul
Capacitatea de a elabora consemne clare, explicite, non-manipulative
Capacitatea de a rămâne în rolul de director indiferent de conţinuturile aduse de protagonist
Capacitatea de a lucra în simbol
Capacitatea de a lucra cu reprezentări geometrice (atom social, genodramă)
Capacitatea de a lucra cu evenimente critice
Capacitatea de a lucra vigneta
Capacitatea de a lucra decentrare circulară
Capacitatea de elaborare a lucrării de diplomă
Respectarea criteriilor de timp (punctualitate, încadrarea în timp, trimiterea la timp a protocoalelor şi a răspunsurilor)
Respectarea confidenţialităţii
Ești gata să începi?
Trimite-ne un mesaj sau pune o întrebare