Specificul formării

 

 

Specificul formării constă în îmbinarea dezvoltării de abilităţi de lucru cu transmiterea de informaţii teoretice şi concepte specifice psihodramei. Accentul se pune pe partea practică.  Aproximativ 80% din activităţile didactice sunt aplicative şi presupun învăţarea şi utilizarea metodologiei psihodramatice. Restul este constituit din transmiterea şi clarificarea noţiunilor teoretice, activităţi de supervizare și intervizare, studii de caz.

 

Formarea în cadrul şcolii oferă încă de pe parcursul anilor de studiu o experienţă practică consistentă şi reală. Studenţii  conduc activităţi cu grupul didactic începând încă din anul I. Spre deosebire de situaţiile de modelare, de tipul „ca şi cum”, formarea în psihodramă se face cu situaţii de lucru reale. Studenţii învaţă astfel „pe viu” să intre în contact cu nevoile şi dinamica grupului, să sesizeze urgenţele, să lucreze focalizat cu persoana aleasă de grup (protagonistul), să se folosească de forţa grupului în momentele dificile. În loc să rămână la nivelul de a imagina „cum ar fi”, au posibilitatea de a lucra cu grupuri reale.  În felul acesta, după finalizarea anului IV şi după susţinerea lucrării de diplomă, absolvenţii sunt pregătiţi temeinic pentru a începe activitatea cu grupuri din afara şcolii.

 

Un avantaj deosebit al formării în şcoala ARPsiC îl reprezintă înregistrarea integrală audio-video pe suport electronic a activităţilor conduse de studenţi. Pe baza înregistrărilor, cei care au lucrat transcriu protocolul sesiunilor pe care le-au condus. Mai departe, supervizarea și intervizarea se face folosind aceste materiale. Vizionarea înregistrărilor oferă un feed-back obiectiv şi de mare importanţă atât studenţilor, cât şi formatorilor. În plus, materialele înregistrate pot fi utilizate pentru elaborarea lucrării de diplomă care se susţine la finalul formării.