Design-ul programului de formare

Psihodramă Clasică

N

BAZAT ȘI DEZVOLTAT PE TEORIA ȘI FILOZOFIA LUI J. L. MORENO

N

ÎMBINĂ ABILITĂȚILE DE LUCRU CU INFORMAȚII TEORETICE

N

80% DIN ACTIVITĂȚILE DIDACTICE SUNT APLICATIVE

N

OFERĂ O EXPERIENȚĂ PRACTICĂ CONSISTENTĂ ȘI REALĂ

N

SE REALIZEAZĂ CU SITUAȚII DE LUCRU REALE

STRUCTURA FORMĂRII

Grupuri de weekend – cu frecvența 1 weekend / lună

Grupuri săptămânale – cu frecvența 1 sesiune / săptămână

Mai multe detalii

Grupurile didactice sunt formate din studenţi din anii I, II, III şi IV în proporţii echilibrate.

O parte dintre sesiuni sunt destinate activităţilor de supervizare și intervizare, de elaborare a conceptelor teoretice.

Celelalte, în marea lor majoritate, sunt sesiuni de practică ghidată, conduse de studenţii de anii IV, III şi II, sub supravegherea directă a formatorului şi cu posibilitatea intervenţiei acestuia în caz de nevoie.

Aceste sesiuni sunt înregistrate audio-video şi pe baza lor se face supervizarea și intervizarea.

Colegii participă în calitate de membri ai grupului, ceea ce le permite, pe de o parte, să se familiarizeze cu metoda și tehnicile de psihodramă şi, pe de altă parte, să experimenteze activităţi de  explorare şi dezvoltare personală.

i

SPECIFICUL FORMĂRII

Dezvoltarea de abilităţi de lucru – activități didactice practice.

Transmiterea și clarificarea noțiunilor teoretice.

Mai multe detalii

Formarea în cadrul şcolii oferă încă de pe parcursul anilor de studiu o experienţă practică consistentă şi reală.

Studenţii  conduc activităţi cu grupul didactic începând încă din anul I.

Spre deosebire de situaţiile de modelare, de tipul „ca şi cum”, formarea în psihodramă se face cu situaţii de lucru reale.

Înregistrarea integrală audio-video pe suport electronic a activităţilor conduse de studenţi. Pe baza înregistrărilor, cei care au lucrat transcriu protocolul sesiunilor pe care le-au condus. Mai departe, supervizarea și intervizarea se face folosind aceste materiale. Vizionarea înregistrărilor oferă un feed-back obiectiv şi de mare importanţă atât studenţilor, cât şi formatorilor. În plus, materialele înregistrate pot fi utilizate pentru elaborarea lucrării de diplomă care se susţine la finalul formării.

BENEFICIILE FORMĂRII

Familiarizarea cu metoda și tehnicile de psihodramă.

Experimentarea unor activităţi de  explorare şi dezvoltare personală.

Mai multe detalii

Dezvoltarea competențelor profesionale transversale și de specialitate în specialitatea psihoterapie – psihodramă.
Cunoașterea și respectarea standardelor de calitate în serviciile psihologice în general și în psihoterapie-psihodramă în mod particular.
Perfecționarea pregătirii profesionale în specialitatea psihoterapie-psihodramă clasică prin însușirea unor cunoștințe avansate, metode și tehnici de intervenție în scopul creșterii calității serviciilor psihologice.
Creșterea posibilităților de mobilitate pe piața muncii internațională pentru psihoterapeuții psihodramatiști.

Specificul formării

Specificul formării constă în îmbinarea dezvoltării de abilităţi de lucru cu transmiterea de informaţii teoretice şi concepte specifice psihodramei. Accentul se pune pe partea practică.  Aproximativ 80% din activităţile didactice sunt aplicative şi presupun învăţarea şi utilizarea metodologiei psihodramatice. Restul este constituit din transmiterea şi clarificarea noţiunilor teoretice, activităţi de supervizare și intervizare, studii de caz.

\

Grupuri de formare de weekend

București, Sibiu, Brașov, Timișoara, Craiova

\

Grupuri de formare cu frecvența săptămânală

București, Sibiu, Brașov, Timișoara, Craiova

\

Supervizare

București, Sibiu, Brașov, Timișoara, Craiova

Înscrie-te la formare

Formare de lungă durată în psihoterapie-psihodramă clasică oferită de ARPsiC. Vino și tu alături de noi și descoperă lumea magică a psihodramei.

Detalii înscrierePrograma de formare